Mert múlt szerdán (2013. ápr. 10.) nagy fába vágtam a fejszémet - vettem egy veterán korú Mercedest! Ezt:
Hehe, már benne vigyorgok szerda este... |
A kocsit még akkor láttam meg az fr.autoscout24.be hirdetési oldalon, amikor húsvéti szüneten voltunk Franciaországban, a Trois Forets domain-ben. Már január óta nézegettem a keresési oldalakat, először 190-es Mercit kerestem (W201), aztán bővítettem a W124-es felé, aztán annyit olvastam a Csikós Zsolt totalcar-os cikkeit, hogy elkezdtem a W123-akat is nézegetni és egyszer csak szembejött velem Ő:
Még rajta az első sorozatos belga renccám |
"Ő" egy 1982-es Mercedes-Benz 230E, gyári kóddal W123 223. '82 július elsején adták át az első gazdájának, egy Alfons Willems nevű belga úriembernek (mecheleni lakos!). Aki egészen 2013-ig és 156ezer km-ig megtartotta, amikor is valamilyen oknál fogva leadta a mechelen Mercedes márkaszerviznek, akik rövid úton lepasszolták egy nivelles-i neppernek, aki meghirdette 2350 ajróért. Nem akarok találgatni, hogy ő mennyit fizetett érte, de gondolom, nem sokat...
Ez volt a hirdetés, amire ugrottam |
Aztán jöttem a képbe én, a kezdő veterános, enyhe Torschlusspanik-os eurokrata :) aki egyből lecsapott az autóra. Mert ugye, első tulaj, aránylag kevés km., a hirdetésben szereplő képek alapján megkímélt belső, aránylag jó külső, nyomott csomitartófedél, napfénytető! Azt majd egy másik posztban leírom, mért pont ezt kerestem...
Aha, itt tolatott bele valamibe az öreg |
Ja, az idős valszeg nekitolatott valaminek, elege lett az egészből és akart egy Mercit tolatóradarral.
Pénteken jöttünk meg a "nyaralásból" (reggelente még fagyott, később se volt valami gatyarohasztó), szombaton már mentem megnézni a kocsit Brüsszeltől délre kb. 38 km-re (Rue de Progrés 1, Nivelles). A hely: tipikus városszéli iparnegyed, nagy autókereskedések a főút mentén, kisebb telephelyek attól távolabb. Ez távolabb volt, egy lepukkant lakókocsiból ugrasztottam ki az Alwane névre hallgató főszert. Beugrasztotta a kocsit és hagyta, hadd nézelődjek, én meg körbenéztem, alákukkantottam, egy-két turpisságot megláttam, másokat nem, belseje tetszett, utána mentünk két kört a telephelyen (nem volt rendszám rajta és csudálatos módon Aliéknak éppen nem volt garázsrendszám kéznél...). Szépen ment, szépen szólt, de ennyi km-el ez nem is csoda.
Eredeti km., a mecheleni Mercedes szerviznél csekkoltam |
Ott és akkor majdnem meg akarták vetetni velem, de láttam egy másik W123-at (szintén 230, de karbis) a közeli Braine l'Alleud-ben (kiejtése: brenlalöd), amit még meg akartam nézni. Át oda, tulaj fel, Meki szenyó után tali, garázs felfeszít, kocsi bebikáz, tényleg szép, benézek, beülök, fasza, de 3450-et kérnek érte. Aztán megyek be a kútra (a tulaj egy kutas) és látom, hogy az arab haverjával (a tulaj is arab) nagyban töltenek ki egy adásvételi szerződést. Kocsi adatai, eladó stb., közben én kérdezgetem. Kiderült, hogy a kocsi német import, még nincs elvámolva. Műszaki sincs, de amúgy minden "nikkel" (arabok kedvenc szava). Ja és akkor kérik az én adataimat a szerződésre :) és tök jó, de még csak ideges se lettem, mondom én nem fogom most megvenni a verdát, mert 1) kp sincs nálam ennyi 2) tetszik, de karbis 3) amúgy is mit képzelnek? (ezt nem mondtam hangosan, mert ketten voltak :)
A braine l'alleud-i konkurrencia - esélye se volt a német eredet és a karbi miatt |
Úhogy szépen elhúztam haza a családhoz és elkezdtem magam rágni, hogy vajon megvegyem-e egyeskét (mármint az első kocsit, amit láttam).
folyt. köv.
No comments:
Post a Comment