Tuesday 3 March 2015

hát hogyismondjam...az izével van baj

Kb. ez volt a gondolatom, amikor felmértem, hogy mi a hiba. De kezdem az elején.

Szóval hétfő este megyek hollandra a Mercivel, mint mindig. Már majdnem ottvagyok, amikor azt veszem észre, hogy nem nagyon megy a szekér - hiába tiprom a gázpedálot, nem akarnak bőgni a lovak :) vagyis padlóig benyomott pedállal se pörögött fel a motor.

Szerencsére a 2.3-as benzinesnek is van akkora nyomatéka, hogy 2-3-ban elvitt az utolsó métereken, szépen beparkoltam a De Kam elé és rohantam órára, mert amúgy is késésben voltam.

Szünetben aztán, ahelyett hogy egyből mentem volna sörözni a többiekkel, beröffentettem a Mercit, felnyomtam a távolságit (mert már besötétedett, a parkolóban meg egy szál lámpa se...) és benéztem a motorháztető alá. Hát nem volt nagy meglepetés, hogy mi a bibi:





A kép a gázrudazat egy részét ábrázolja, de hogy pontosan hogy hívják ezeket a cuccokat, fogalmam sincsen. Három napi keresés után jöttem rá, hogy angolul a "throttle linkage" néven illetik az egész szerkezetet, magyarul gázrudazat, de hogy pontosan mi a neve annak a cuccnak, ami kifordult a másik cuccból, na azt végképp nem tudom. És így még csak rá se tudok keresni, hogy lehet gyógyítani a bajt.

Óra után félig visszapuföltem a kiesett fehéres műanyag darabot, mentem 500 métert, az első váltás után megint széthullott a cucc, mentem még 500 métert  2-ben alapjáraton és megálltam. Ezt hazáig kb. 10-szer adtam elő, de szerencsére végül hazavánszorogtunk. Még jó, hogy nem valahol az autópályán, mondjuk otthonról 150 km-re adta meg magát ez az akármi.

El fogom nevezni Dezsőnek ezt az alkatrészt, még az is jobb, mint ha "valami"-zem állandóan. Mondjuk ez se segít, ha esetleg franciául vagy flamandul kellene elmondani valakinek...

Szóval, a Merci, oldala sérült és most már elvinni sem tudom lábon a szervizbe, hacsak nem akarok alapjáraton közlekedni :) nyugis megoldás lenne, legalábbis nekem :)

Most minden reményem a w123club.hu fórumozóiban van, azok már mindent láttak, 2x, talán valaki megmondja, hogy mi az orvosság.

No comments: