Monday 6 May 2013

A schiebedach...

Ma esti foglalkozás célja: egész napos feszültségek és az esti pakolás levezetése :) innentől kezdve mindegy, hogy mit csinálok. Ma este került sor először a tetőablakra, szép német szóval a schiebedach-ra. Ami nem működik nálam. Elektromos és hiába kapcsolgatom, nem és nem akar nekem napfényt ereszteni. A szélfogót már levettem és évtizedes szutykot takarítottam ki alóla, vagyis arra gyanakszom, hogy a tetőt se nyitották ki egy ideje, de a tatárjárás óta biztos nem...

Tehát a fellelhető szakirodalom, fórumok és a W123 klub körbekérdezése utána arra jutottam, hogy a csomagtérben található motoron lévő csavar segítségével próbálom meg manuálisan kinyitni a tetőt. Oszt onnan majd meglátjuk, hogy merre tovább. Ehhez viszont hozzá kellett férni a motorhoz, amit részben blokkol a csomagtér műanyag fedele - első lépés ennek kiberhelése volt.

A műtéti terület megnyitása - érzéstelenítés nélkül

Majd jött egy kis szemrevételezés a kislányom piros mini zseblámpájának fényénél. Hm...nem rossz. Itt-ott gyanúsan rozsdának kinéző rozsdák, de semmi égbekiáltó probléma. Meglepően tiszta, rendes belső. Willems tata nem sok szart fuvarozott ezzel, az biztos.

Tiszta udvar, rendes belső tér
Még a W123-asok egyik kritikus pontja se olyan rossz, mármint a hátsó dob mögötti rész, ahova állítólag be tud folyni a sok víz és elrohasztja a lemezt. A rozsdásodó rész jobb alsó sarkán van egy kis lefolyó, amit valaki okosan eltömített egy gummi dugóval.

Kell ide dugó vagy sem?

Na térjünk csak rá a foglalkozás tárgyára. Tehát a napfénytető és a mozgató motor. A W123-as fórumon ajánlották a 17-es kulcsot a világos műanyag csavar mozgatására, de óvatosan, mert megszakad. Valszeg azért történt az illetőnek, mert nem 17-es az anya :) Végül a kerékkulccsal tudtam hozzáférni és elkezdtem tekerni. Kicsit tiltakozott, de aztán szépen megindult...

Ott, azt a világos műanyag anyát kell kitekerni a tetőablak manuális nyitásához...

És láss csodát, nyílik az ablak!

Wala, ahogy az amik mondanák...

Aztán még arra futott az időből, hogy teljesen kitekerjem, s máris 10 óra lett és kéne menni pihenni, uhogy folyt köv. A fórumon azért még feldobom ezt a képet, hátha tudja valaki, mit ábrázol.

Mi az a nagyjából vízszintes cső a rugó alatt?

No comments: