Sunday 14 April 2013

W123 - avagy a Vaslédi Sterrebeekbe települ 1.

Múlt hétfőn (ápr. 8.) jött a hír, hogy Margaret Thatcher, volt brit miniszterelnök-asszony, 87 éves korában meghalt. Viszont egy gyors reinkarnálódás után Belgiumba költözött :)

Mert múlt szerdán (2013. ápr. 10.) nagy fába vágtam a fejszémet - vettem egy veterán korú Mercedest! Ezt:

Hehe, már benne vigyorgok szerda este...

A kocsit még akkor láttam meg az fr.autoscout24.be hirdetési oldalon, amikor húsvéti szüneten voltunk Franciaországban, a Trois Forets domain-ben. Már január óta nézegettem a keresési oldalakat, először 190-es Mercit kerestem (W201), aztán bővítettem a W124-es felé, aztán annyit olvastam a Csikós Zsolt totalcar-os cikkeit, hogy elkezdtem a W123-akat is nézegetni és egyszer csak szembejött velem Ő:

Még rajta az első sorozatos belga renccám

"Ő" egy 1982-es Mercedes-Benz 230E, gyári kóddal W123 223. '82 július elsején adták át az első gazdájának, egy Alfons Willems nevű belga úriembernek (mecheleni lakos!). Aki egészen 2013-ig és 156ezer km-ig megtartotta, amikor is valamilyen oknál fogva leadta a mechelen Mercedes márkaszerviznek, akik rövid úton lepasszolták egy nivelles-i neppernek, aki meghirdette 2350 ajróért. Nem akarok találgatni, hogy ő mennyit fizetett érte, de gondolom, nem sokat...

Ez volt a hirdetés, amire ugrottam


Aztán jöttem a képbe én, a kezdő veterános, enyhe Torschlusspanik-os eurokrata :) aki egyből lecsapott az autóra. Mert ugye, első tulaj, aránylag kevés km., a hirdetésben szereplő képek alapján megkímélt belső, aránylag jó külső, nyomott csomitartófedél, napfénytető! Azt majd egy másik posztban leírom, mért pont ezt kerestem...

Aha, itt tolatott bele valamibe az öreg

Ja, az idős valszeg nekitolatott valaminek, elege lett az egészből és akart egy Mercit tolatóradarral.





Pénteken jöttünk meg a "nyaralásból" (reggelente még fagyott, később se volt valami gatyarohasztó), szombaton már mentem megnézni a kocsit Brüsszeltől délre kb. 38 km-re (Rue de Progrés 1, Nivelles). A hely: tipikus városszéli iparnegyed, nagy autókereskedések a főút mentén, kisebb telephelyek attól távolabb. Ez távolabb volt, egy lepukkant lakókocsiból ugrasztottam ki az Alwane névre hallgató főszert. Beugrasztotta a kocsit és hagyta, hadd nézelődjek, én meg körbenéztem, alákukkantottam, egy-két turpisságot megláttam, másokat nem, belseje tetszett, utána mentünk két kört a telephelyen (nem volt rendszám rajta és csudálatos módon Aliéknak éppen nem volt garázsrendszám kéznél...). Szépen ment, szépen szólt, de ennyi km-el ez nem is csoda.

Eredeti km., a mecheleni Mercedes szerviznél csekkoltam


Ott és akkor majdnem meg akarták vetetni velem, de láttam egy másik W123-at (szintén 230, de karbis) a közeli Braine l'Alleud-ben (kiejtése: brenlalöd), amit még meg akartam nézni. Át oda, tulaj fel, Meki szenyó után tali, garázs felfeszít, kocsi bebikáz, tényleg szép, benézek, beülök, fasza, de 3450-et kérnek érte. Aztán megyek be a kútra (a tulaj egy kutas) és látom, hogy az arab haverjával (a tulaj is arab) nagyban töltenek ki egy adásvételi szerződést. Kocsi adatai, eladó stb., közben én kérdezgetem. Kiderült, hogy a kocsi német import, még nincs elvámolva. Műszaki sincs, de amúgy minden "nikkel" (arabok kedvenc szava). Ja és akkor kérik az én adataimat a szerződésre :) és tök jó, de még csak ideges se lettem, mondom én nem fogom most megvenni a verdát, mert 1) kp sincs nálam ennyi 2) tetszik, de karbis 3) amúgy is mit képzelnek? (ezt nem mondtam hangosan, mert ketten voltak :)

A braine l'alleud-i konkurrencia - esélye se volt a német eredet és a karbi miatt

Úhogy szépen elhúztam haza a családhoz és elkezdtem magam rágni, hogy vajon megvegyem-e egyeskét (mármint az első kocsit, amit láttam).

folyt. köv.

No comments: