Tuesday 23 April 2013

Első lépések...

Ma este, mivel annyira rengetege időm volt és még csak alig sötétedett :) arra gondoltam, megteszem az első lépést a Vaslédi helyreállítása felé vezető úton. Gondoltam, ha ez megvan, akkor már könnyebben gurul a szekér. Úgyhogy ki is néztem magamnak a külső visszapillantó tükröket, amiket kicsit nehézkes állítani.

A nagy lökést egy youtube-os video adta, amiben Ken szépen előadta, hogy milyen könnyen-gyorsan megy a művelet a W126-osán.



A tükör le is ugrott szépen, a csavarok kicsit be voltak ragadva, a rozsda is megindult rajtuk, de itt (még) nem volt baj.
Íme a bal visszapillantó szétkapva, a konyhapulton.

Igen, de kb. eddig jutottam, és elakadtam. Ugyanis a tükörállító mechanizmus nem ugyanolyan a W123-ban, mint a W126-ban. Miért is lenne, hiszen csak pár év választja el őket egymástól :) Tehát az a kis pöcök középen, meg a fém ház, nem akar elválni a tükör külső házától. Kis feszegetés után befújtam spray-vel az egészet, majd reggelre jó lesz. Ja és kértem telefonos segítséget :D a w123club.hu-ról.


Itt megakadtam...

A tükör házát belülről egy krómozott műanyag takarja, amire szivacsot ragasztottak alig 31 éve a gyárban. Hát mára az a szivacs eléggé elmállott, ld. lent. Ujjal benyomva nem ugrik vissza, teljesen elvesztette mára a rugalmasságát és az alaktartó képességét. Szóval pótcselekvésként levakartam a maradék szivacsot és a krómos darabot elmostam kis vízben.

Elszállt az idő vasfoga a szivacs felett is
Végülis a foglalkozás elérte a célját, volt egy kis esti hobbizás, aztán alkalomadtán majd folytatom a tükrözést. Remélem addig nem esik az eső, mert a tükör helyén azért maradt egy lyuk.

No comments: